Camera de Supraveghere Camera de Supraveghere Camera de Supraveghere Digital Tehno Plus Bariera Auto BFT Bariera Auto BFT
/ PROGRAMUL RePowerEU

RePower EU

Program finanțat de Uniunea Europeană prin PNRR

RePowerEU 2024 face parte din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) si vizeaza cresterea independentei energetice a Romaniei prin promovarea utilizarii energiei regenerabile in sectorul rezidential. Prin acest program, gospodariile din Romania pot beneficia de granturi pentru instalarea de panouri fotovoltaice si sisteme de stocare a energiei electrice.

Etapa 1 - Componenta B

Pentru persoanele fizice, inclusiv consumatorii vulnerabili de energie

  • instalarea de sisteme de stocare a energiei electrice cu o capacitate utilizabilă de stocare a energiei electrice de cel puțin 5 kW*
* sistemele autonome de stocare a energiei electrice sunt eligibile pentru sprijin numai în cazul în care proprietarii de locuințe dețin deja un sistem de panouri solare cu o capacitate netă de cel puțin 3 kW (putere instalată panouri 3,75 kWp).

BUGET: 20.000 de vouchere
Valoare VOUCHER: 5.000 euro

Documentele se trimit pe adresa de mail
tehnic@expert-security.ro

Criterii eligibilitate

  • Beneficiarul final este persoană fizică cu domiciliul în România, iar adresa de domiciliu precizată în Cartea de identitate corespunde cu adresa clădirii rezidențiale obiect al proiectului
  • Beneficiarul final deține dreptul de proprietate privată asupra imobilului (teren și / sau clădire), la momentul depunerii cererii de finanțare.
  • În plus, imobilul (clădire și teren) este liber de orice sarcini sau interdicţii ce afectează implementarea proiectului (nu există sedii sociale/ puncte de lucru/ societăți comerciale/ ONG-uri/ alte forme de organizare cu sau fără activitate economică la adresă).
  • Imobilul nu face obiectul unor litigii având ca obiect dreptul invocat de către solicitant pentru realizarea proiectului, aflate în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti, vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun sau al unei proceduri de expropriere pentru cauză de utilitate publică;
  • În cazul în care imobilul (teren și/sau clădire) este deținut în coproprietate de mai multe persoane, sunt îndeplinite condițiile:
    • Beneficiarul final, persoana fizică, minim 50% din suprafața utilă a clădirii și, de asemenea, minim 50% din suprafața terenului.
    • Beneficiarul final și ceilalți proprietari își dau acordul cu privire la implementarea proiectului (conform contractului comercial dintre Solicitant și consumator vulnerabil de energie)
  • În cazul contractelor comerciale încheiate cu beneficiari finali al căror obiect îl reprezintă amplasarea de sisteme fotovoltaice pe teren sau clădire rezidențiale unifamilială asupra cărora au fost instituite ipoteci, beneficiarul final va pune la dispoziția solicitantului documentele justificative (contract de ipotecă imobiliară și ultima dovadă a obligațiilor de plată, cu condiția să nu fie emisă cu mai mult de 60 zile calendaristice înainte de data semnării contractului comercial) necesare demonstrării îndeplinirii condiției referitoare la menținerea proprietății.
    Neîndeplinirea condiției de mai sus, atrage neeligibilitatea clădirii rezidențiale unifamiliale și imposibilitatea accesării schemei de vouchere
  • În cazul în care sistemele de panouri fotovoltaice sunt amplasate pe teren, beneficiarul final trebuie să demonstreze proprietatea pentru întregul imobil (clădire rezidențială unifamilială și teren aferent).

Documente necesare pentru constituirea dosarului BENEFICIARULUI FINAL

  • Document de identitate
  • Extras de carte funciară emis de autoritățile competente pe numele beneficiarului final, cu maxim 60 de zile calendaristice înainte de data depunerii dosarului Beneficiarului final la operatorul economic.
  • Certificat de racordare + factura energie electrică/ contract de prosumator pe numele beneficiarului prin care se demonstrează că persoana fizică deține deja un sistem de panouri solare cu o capacitate netă de cel puțin 3 kW (putere panouri minim 3,75 kWp).
  • Contractul de ipotecă imobiliară și ultima dovadă a obligațiilor de plată (copie ordin de plată/ chitanță), cu condiția să nu fie emisă cu mai mult de 60 zile calendaristice
  • CI pentru toți coproprietarii, într-un singur fișier format .pdf
  • Orice alte documente care se consideră a fi necesare pentru demonstrarea criteriilor de eligibilitate, în cazul în care se impune clarificarea unor inadvertențe identificate în cadrul documentelor solicitate (exemplu: nomenclator stradal, certificat de casatorie

După verificarea dosarului, DIGITAL TEHNO PLUS emite contractul comercial între consumator, în calitate de beneficiar final și solicitant.

INTREBĂRI FRECVENTE

1. Cei care detin un sistem fotovoltaic instalat prin programele Casa Verde (2019, 2021, 2023) pot accesa fonduri pentru acumulatori ?
Da, cu conditia ca puterea panourilor instalate sa fie de min. 3,75kWp si sa fie indeplinite restul criteriilor de eligibilitate.

2. Este eligibil proiectul daca am viza de flotant la adresa imobilului unde doresc sa il implementez?
Nu. Este nevoie ca adresa de domiciliu sa coincida cu cea de implementare. Viza de flotant stabileste resedinta, nu domiciliul.

3. Mi-am schimbat numele, astfel ca in cartea de identitate apare numele nou, iar in extrasul de carte funciara, numele vechi. Pot solicita finantare?
Desigur. Este necesar sa anexati documentul justificativ pentru schimbarea numelui (copie certificat casatorie, decizie divort, etc.) la copia actului de identitate.

4. Casa mea face parte dintr-un sir de case (case insiruite) sau dintr-un duplex. Este eligibil proiectul?
Da, daca este o locuinta unifamiliala.

5. La adresa de implementare se desfasoara activitati economice. Ma pot inscrie in program?
Nu. La adresa de implementare nu pot figura sedii sociale, puncte de lucru, sarcini in favoarea unor persoane juridice.

6. Am ipoteca imobiliara pe imobil. Pot solicita finantare?
Da, cu conditia incarcarii contractului de ipotecă imobiliara si a ultimei dovezi a obligatiilor de plata, nu mai veche de 60 de zile.

7. Constructia apare cu alta destinatie in cartea funciara (ex. constructive industriala, hala, casa de vacanta, centru cultura, centru edilitar, anexa etc.) Pot beneficia de finantare?
Nu. Imobilul, obiect al proiectului, trebuie sa fie locuinta unifamilala.

8. Conform extrasului de carte funciara, dreptul de proprietate asupra casei este inscris provizoriu in cartea funciara. Pot solicita finantare?
Nu.

9. Este nevoie sa obtin acordul co-proprietarului?
Da. La semnarea contractului comercial, se va semna de catre co-proprietar acordul privind instalarea acumulatorilor prin acest program.

10. Daca am drept de uzufruct asupra imobilului constructie, pot solicita finantare?
Nu. Simplul drept de uzufruct nu confera titularului si drept de proprietate. Dosarul trebuie depus de catre nudul proprietar (cel care figureaza in extrasul de carte funciara la Cap. Proprietari si Acte). Uzufructuarul va figura la Cap. Sarcini.

11. Daca sunt mostenitor al imobilului pe care doresc implementarea proiectului, pot solicita finantare in cadrul Programului?
In cazul mostenirii, pentru imobilele in care este inscris in cartea funciara defunctul, este necesara dezbaterea succesiunii si inscrierea mostenitorilor in cartea funciara, ca noi proprietari. Analiza documentelor se va efectua prin verificarea tuturor criteriilor din ghidul de finantare, raportat la proprietarii (mostenitorii) din extrasul carte funciara.

12. Nu sunt încă prosumator. Pot beneficia de finanțare în cadrul Etapei I, Componenta B?
Nu. Este necesar sa aveti statutul de prosumator pana la data inscrierii in program.

13. Dupa depunerea documentelor, care sunt pasii urmatori?
Dupa transmiterea informatiilor solicitate si incarcarea documentelor, intalatorul verifica daca indeplinesc criteriile de eligibilitate mentionate in Ghidul Solicitantului. Daca dosarul este eligibil, instalatorul va va trimite contractul comercial pentru semnare. Modelul contractului comercial, asa cum a fost publicat in Ghid, poate fi consultat aici. Dupa semnarea contractului comercial, instalatorul va depune toate documentele necesare in perioada de depunere a proiectelor.

14. Pot semna mai multe contracte comerciale cu mai mulți instalatori în cadrul aceleiași investiții?
Nu. Conform Ghidului, solicitantul poate incheia un SINGUR contract comercial cu un singur instalator.